Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Krig.

Av Michii - 27 augusti 2012 08:10


- Nu jävlar är det krig.

Lång kväll, snabb dag. Ibland undrar jag hur fan föräldrar tänker... Innan man fyllt 18 år är det en massa tjöta om att "du är bara si och så gammal, du är inte myndig", "du får vänta till du är 18år" HERP DERP!

När man väl fyllt 18år låter det istället "du är 18år och myndig, du får inte göra hur du vill. Du måste ta ansvar". Hur gammal ska man vara när man får göra vad man vill undrar jag då. Jag blir så fruktansvärt trött.

Mer och mer ansvar faller på/över mig. Jag kliver längre och längre in i "mamma-ansvaret" hemma. Vad fan är detta egentligen. Jag har en sån där dålig dag idag. Jag strejkar. Fuck det mesta och låt mig vara, även som det kanske inte är det bästa. Men vem fan bryr sig? NOONE. Ät mig.


Utöver det så rullar livet rätt hyffsat. Idag är det dags för körlektion 1 av 4 (på två veckor), nästa är nu i veckan med sen är det två kvar. Fan att man måste gå genom pappershelvetet innan uppkörningen. Nästa vecka är det Risk I och veckan efter det Halkbana. Helgen innan  Halkbanan är det intensivkurs i 5 dagar som gäller. Sedan är jag fucking redo för mitt körkort. Yah!

Jag är rätt trött på att höra "jag ligger nerbäddad och ska sova. Din LILLASYSTER får hämta dig på MOPPEN" och "vi kan inte hålla på och hämta dig fram och tillbaka, du får gå (tar bara en timme)". 

Uhh! slutet på September, here I come!


Annars har det väl inte hänt så mycket förutom att jag ÄNTLIGEN fått tatuerat mig. Värt 2 timmars smärta måste jag säga. Fick faktiskt fixat min "MOR" tatuering med. Lite fight hit och dit med dom hemma, Michael har flyttat hem, skolan har börjat, jag är utbränd efter jobbet i sommar, hjärnskakning på jobbet, festat och levt livet kan man väl säga. 

Mer än så kan jag inte komma på att jag gjort. Så, ja. Jag nöjer mig här. 


Bild på tatueringen för dom som är intresserade eller inte sett den innan.



Chao!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michii - 24 augusti 2013 15:57


Känslan som uppstår när man kommer på att man har en blogg      Ja det var ju inte direkt igår jag skrev något på denna lilla blogg. Jag satt och filosoferade framför daton och letade efter någon gammal sida jag inte varit inne på på ett tag och ...

Av Michii - 24 april 2013 21:50

Nu är det över en månad sedan jag skrev någonting, dags att uppdatera!    Jag känner att jag har gått och blivit en riktig soffpotatis måste jag säga. All jävla pollen har ju poppat upp vilket gör att jag blir extremt jäkla trött om dagarna :c De...

Av Michii - 4 mars 2013 00:20


Yesbox! Såhär ligger det till: jag är trött, jag har ont i mitt knä, ben, fot, rygg, lår, axel och finger. Yes, vi hade en mörbultande awesome kväll igår! När vi vaknade imorse kunde vi knappt ligga i samma säng då alla hade ont någonstansen. Lycka...

Av Michii - 14 februari 2013 03:35

I brist på sätt att somna på ger jag mig på ett random försök till ett blogginlägg.  Om ett par timmar ringer klockan, då jäklar bär det av mot Spanien med Theresan.  Det ska bli så extremt kul verkligen. Efter att ha jobbat sjuukt mycket och haf...

Av Michii - 15 januari 2013 22:48

Yup. Nu var det 2 månader sedan jag bloggade sist gång. Mycket har hänt I guess.  Blivit avstängd från skolan 95:orna har helt plötsligt börjat bli 18 år Gått och blivit lite av en spelnörd Börjat nytt jobb Kört i diket Blivit stoppad av pol...

Ovido - Quiz & Flashcards